torsdag 17 maj 2012

Det här med att gå ner i vikt

Fasen vad det kan gå bra vissa gånger och andra gånger rent åt hellvete.
Jag började ju P90X för en dryg månad sen och körde på bra med träningen. Fem till sex dagar i veckan körde jag... i ungefär en och en halv vecka. Sen blev det typ 2 gånger i veckan och de senaste två veckorna har det blivit mer träning för stämmbanden av skrivkande och rättande av dansare än av mina egna muskler.

Sen fick jag ju den där parasiten. En cellulär sådan, dvs att den inte lade ägg utan kunde föröka sig helt på egen hand genom celldelning - jätte fiffigt! En mikroparasit med andra ord - helt osynlig för ögat... Parasiten fick mig att totalt vända om. Jag åt NADA kolhydrater förutom ett fåtal frukter och grillade grönsaker (parasiter gillar kolhydrater, precis som andra dåliga bakterier och virus). Och det har fortsatt även fast parasiten är borta. Jag har ännu inte ätit bröd, vanlig pasta, och håller mitt sockerintag till minimalt förutom en DQ glass förra veckan och en chocolat chip cookie i måndags. (Syrran - jag bor för övrigt typ tre minuter från en DQ).

Så summan av kardemumman är att jag har gått ner 6 kilo och tappat över 2% kroppsfett!

I am on a roll!!! Har sex kilo till att gå ner innan jag har nått mitt första mål. Det känns toppen! Jag sniffar fortfarande som en drogmissbrukare på avvänjning när jag kommer i närheten av färskt bröd...

Så vad har varit skillnaden denna gång??
1, Rädslan att en parasit ska äta upp mig från insidan
2, Rätt support för min kropp speciellt binjuren och matsmältningen
3, Undika mat som vete, socker, och o-ekologiska frukter, bär och grönsaker för att undvika så mycket gifter som möjligt som kan förhindra allt som har med hälsa och immunförsvar att göra.


5 kommentarer:

  1. OJ! Jisses 6 kg är ju massor! vad skönt att pariasiten är dödens döden eller iallfall på väg. Jag slutar med YAZ nu om drygt en vecka... ska jag förvänta mig något? Aka varna casey?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra. Parasiten är borta sen någon dryg vecka sen men är livrädd att den ska komma tillbaka.

      Att sluta med Yaz... ja du... förhoppningsvis går det som smort men det verkar vara otroligt individuellt från det jag hör. Jag totalkollapsade den första månaden men sen gick det bättre. Vissa klagar på huvudvärk, att de är törstiga, viktförändringar, att energin påverkas osv. Din kropp kommer att gå igenom en detox det är säkert och hur den hanterar det är olika. Men håll dig till Paelo och ekologiskt så långt du kan så stöttar du iallafall detoxen.

      Förbered dig på att allt kan hända.. men kom alltid ihåg att du har taget ett steg i rätt riktning och du kommer att må bättre i längden.

      Radera
    2. och sålänge Casey stöttar ditt beslut (vilket jag tror att han gjort ett bra tag nu) så får han ta dig som du kommer under detoxen... Puss

      Radera
  2. oj, sex kilo! grattis!! själv ger jag upp nu, för något är ju helt uppenbart fel i kroppen. du vet hur det brukar vara med mig å kolhydrater? jag slutar å pang så tappar jag kilon. ICKE denna gång... å jag väger fortf ca 1 kilo mer på morronen. knepigt...

    hoppas verkligen att parasiten håller sig borta, låter ju skitäckligt! PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är rätt nöjd faktiskt! Tror dock inte att jag hade lyckats utan all support jag har fått genom NRTn som jag har gått på nu verje vecka.

      Och jag håller verkligen med dig -- något galet är det ju. Frågan är ju bara VAD?!

      Inte nog med att en parasit är skitäcklig utan att de till och med kan ta kol på en.. och det vill jag ju inte.

      PUSS PUSS PUSS

      Radera