fredag 4 januari 2013

Byter till Äppelcidervinäger och Mandelsmör nästa vecka!

Jag är på tipp topp!
Har nästan ätit upp allt slisk som var med i julklapparna från Sverige. Mår illa av det men kan på något sätt inte slänga det fastän jag bara vill bli av med det! Varför är det så??

Jag OGILLAR verkligen socker... inte att äta den kanske, men av effekten. Blir trött på bara några minuter efteråt och vill bara sova och så blir jag täppt i näsan! Det är verkligen så att ju hälsosammare jag blir desto mer uppmärksam blir jag på hur maten jag äter påverkar mig. Det är en ganska cool upplevelse även om man ibland skulle vilja vara ovetandes och bara lulla runt och låtsas som ingenting.

Paul ligger dock fortfarande sjuk och imorgon har vi våran "insamlingsgala" för en vän som har fått cancer. En otroligt aggressiv sådan. Det ploppar upp tumörer högt och lågt och han har inte fått lämna sjukhuset sen i november då de hittade den. Vi hoppas fortfarande att vi inte samlar ihop pengar till en begravning men just nu ser det inte alls ljust ut. Galan ska ändå genomföras med glamour och vi ska få ihop pengar så han och hans familj slipper gå i personlig konkurs bara för att betala för alla behandlingar. Jag säger det.. Hälsa betalar man för nu eller sen...  you pick!

Om typ 30 minuter ska jag springa runt och samla ihop en massa lotteri grejor! Det är så mycket fint som personer och företag ger bort till oss! En Surface, Golfklubbor, Alkohol för tusenlappar, Fina Middagar, Hotellövernattningar, Acupunktur behandlingar, etc etc... ska bli spännande vad vi får in för lotteriet. 

Mina gamla vänner tittar förbi och nästa vecka kommer dom för att stanna lite längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar