torsdag 17 januari 2013

Från inget till träning och mat (what else liksom)

Jag känner mig aptråkig. Har inget roligt att berätta. Nää.. inte ens något tråkigt. Inget händer just nu. Det regnar för sjutton varje dag (förutom just nu då). Jag tycker jobbet är mindre kul nu när så många är borta efter varslet och mina uppgifter har blivit lite väl många för en person...

Jag vill hinna träna på lunchen med vet inte hur jag ska få till det.. Hur gör man? Med tanke på att jag har i runda svängar 60 minuter tillgodo till lunchen (kan ta lite längre här och där) och det tar cirka 10+ minuter till gymmet från jobbet.. så efter bilkörande och ombyte så blir det inte så mycket tid kvar till träningen. Men jag vill!! Så nu frågar jag... är det helt ok att åka till gymmet för 20 minuters gymmande?! Det blir powerträning.. typ tre övningar efter en snabb uppvärming och stretcha kan man göra i duschen.. funkar det eller är det helt wasted?

Skulle gärna åka direkt efter jobbet men min finaste har börjat tagit det här med att mat kan vara antingen medicin eller gift för kroppen på allvar och har beslutat att sluta äta gluten! Ett helt fantastiskt beslut tycker jag och han kunde inte ha börjat på ett bättre ställe. :) Men detta betyder också att det blir mer laga mat hemma - vilket är bra i sig - men då blir det jag som får laga mat så då måste jag ju åka hem efter jobbet och fixa det liksom. Och jag ser hellre att han får rätt mat än att jag ska få gå till gymmet. Det är ju självklart!

Bilden har inget med inlägget att göra men såhär ska ett riktigt bag-n-box-vin se ut!! 
Stylish!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar