tisdag 25 november 2008

En dag kvar

Ja nu är det bara en dag kvar av denna jobbvecka. Känns ganska skönt och välbehövligt att få lite extra dagar ledigt. Idag gjorde jag äntligen cheesecake tårtan/glassen som jag ska ta med mig till Thanksgiving-middagen. Hoppas verkligen att den ska smaka!

Har känt mig lite hängig de senaste dagarna men idag mådde jag toppen igen, förutom att jag har lock för mitt högra öra sen i söndags. Lite irriterande - håller jag telefonen mot det örat hör jag nästan inget alls och allt annat skär nästan i örat. Paul tycker att jag kan gå till doktorn, men jag vet det fasen om de kan göra något; sen är jag ju inte direkt någon medicin fantast heller. Jag håller nog ut i några dagar till skulle jag tro. Det gör ju inte ont, bara irriterande att inte höra som man brukar.

Ingen snö har ännu fallit här, men regn har vi fått så det räcker! Temperaturen varierar mellan +10 och -10 grader. Måste skaffa frostskrapa till bilen! Brukade ju alltid lyckas få en varje vinter då bilen stod på fel sidan av vägen vid datumparkeringen av de snälla Lapplisorna! :) Men här håller de sig borta då jag alltid lyckas ställa bilen mellan två vita streck!

1 kommentar:

  1. Du kanske har en vaxpropp. Här finns revaxör att köpa, det kan du ju testa - om det finns, eller så får du gå till doktorn så får de spola rent. Öronljus har jag provat.. Lite häftigt :) Finns i hälsobutiker i detta land. Det är en indiangrej så det borde ju finnas där. Måste själv ta mig till doktorn och få ny medicin och rengöreing.. blä! Har skjutit upp det för länge!
    / Syster

    SvaraRadera