torsdag 13 november 2008

Marinkårens födelsedag

I måndags var det Marinkårens födelsedag, de fyllde 233 år. Alla marinsoldater runt Philadelphia, gamla som unga samlades på en plats inne i stan för att fira. Det bjöds på tårta, varmkorv och öl. Själv hade jag gärna tackat ja till en mugg fylld med varm choklad...

Ja, det var utomhus. Killarna åkte ner tidigare på dan, runt fyra. Jag och Patty en av de andra flickvännerna kom senare då vi lovade att agera chafförer. När vi kom var festen igång för fullt! Men utan alkohol i kroppen blev det snabbt kallt ute. Mina fötter blev blöta efter att ha klampat runt i små pölar av isvatten och öl. Men det var en trevlig tillställning, en riktig gemenskap de har dessa herrar - oavsett om de har setts tidigare eller inte.

Vid elva tiden fick vi allafall fylla bilarna med fulla soldater och styrde mot en vägkrog så att vi kunde äta lite. Jag beställde Svenska pannkakor med banan, jordgubbar och grädde, eller crepes som de kallas här. Gott var det iallafall, hade kunnat äta fyra till!

Dagen efter tog jag sovmorron i några timmar. Tror ni att jag ficksova något extra eller?! Klockan sex på morgonen tyckte Paul att han hade väldigt ont i håret och ville tala om det för mig... hur mycket jag än tycker om honom så struntade jag faktiskt i det just då -min enda sovmorron! jaja... det var väl lite charmigt ändå...
Mariner - Gammal och Ung

Två glada men kalla chafförer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar