onsdag 31 mars 2010

Några till kryss

Jovisst, nu kan jag kryssa över några mera saker på min lista - har nog aldrig varit så effektiv som jag är just nu! Dessutom skiner solen idag efter flera dagars regn - så det är ju bara toppen.

Igår fick jag mitt såkallade EIN nummer vilket är företagets registeringsnummer och idag fick jag mitt skattenummer - så jag kan köpa och sälja saker utan skatt till dem det gäller. Här i USA behöver man nämligen inte betala skatt på saker som säljs till alla andra stater än den du befinner dig i för tillfället. Kan ju tyckas knasigt... borde ju vara billigare att köpa lokalt, men så är reglerna.

Ikväll efter jobbet blir det att öppna bankkonto så jag kan ha företaget och personliga kostnader separerade. Men vet ni att jag kan dra av 20% av ALLA kostnader på boendet nu - det blir ju en extra krona i fickan varje månad!!!

Det här med att äga företag låter bara bättre och bättre... nu ska vi bara se till att sälja lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar