torsdag 10 juni 2010

Det håller i sig, motivationen alltså

Jag är lika envis nu som jag alltid har varit... och det är nästan så att jag blir peppad av hinder! Bring them on liksom... Ju större desto bättre! För när jag överkommer dom så kommer jag att vara på topp, så enkelt är det. Finns ju så många som lever livet i rädsla av att förlora att de inte ens försöker att vinna... det måste vara så tråkigt att hela tiden tänka tillbaka på "tänk om".

Visst har vi alla våra lilla "tänk om" stunder men det finns ju inget vi kan göra åt gårdagen, utan vi kan bara se till vad vi gör idag och hur vi ska forma vårat imorgon. Och vet ni - det är faktiskt ganska spännande! Den enda som egentligen hindrar en att bli framgångsrik är i de flesta fall en själv... Hur många gånger bryter man inte sina egna löften till sig själv?? Varför gör man det egentligen? Ja, förutom att det är enkelt, men det finns ju en anledning att man gav sig själv ett löfte från första början, finns inte den anledningen kvar längre?

Jag har brutit mina egna löften många gånger... flera än jag kan ränka och ibland säkert flera gånger om dagen. Det kan vara saker som:
"Jag ska börja äta nyttigare" och två dagar senare står man där med godispåsen i handen
"Jag ska börja träna" och så efter två dagar har man sån träningsvärk att man inte orkar ta sig upp ur sängen och lägger ner
"Jag ska ringa mina vänner en gång i veckan" har nog varit snart 6 månader sen jag pratade med vissa
Ni vet... egna löften som man inte håller... som bara skulle få en att bli en bättre människa; kropp, knopp och själ...

Vilja och en vision större än en själv är min ledstjärna... jag vet att jag kommer att bli framgångsrik i detta nya spännande som bara ligger där och väntar... jag vill det så mycket och jag har redan påbörjat min resa. Jag har någon som håller min hand genom det hela, någon som kollar upp om jag håller det jag lovar, och någon som hjälper till när jag absolut inte fattar något. Och jag är ju inte ensam, Paul och jag gör ju detta tillsammans - vilket gör det hela extra spännande!

Även om vi en gång i tiden sa att vi skulle driva varandra till vansinne om vi skulle jobba tillsammans hela tiden. Detta har snarare blivit så att vi kompleterar varandra enormt mycket! Nu är vi bara på jakt efter ett helt team med personer som vi behöver runt oss för att bli framgångsrika och ett namn på vårat företag... och, och, och, och...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar