söndag 6 juni 2010

Sitter på hotellrummet

Flygplanen landar och lyfter strax utanför fönstret, det är snart midnatt och Paul sussar gott sen en timme tillbaka. Jag kan absolut inte sova!

Vi, Paul och jag, har nu tillbringat 2 hela dagar på kurs i hur man investerar i fastigheter. Min hjärna är helt fullproppad med tankar.. För det mesta är det bra tankar men vissa stunder funderar jag vad jag håller på med egentligen. Drog med Paul hit och inte var han glad inte. Muttrade i bilen hit fredagsmorgon när vi satt i bilköer om att han nu inte skulle få betalt för en dags arbete. Jag som hade en liten aning om vad som väntade dessa dagar log lite för mig själv och tänkte... "det där kommer du nog ångra att du sa snart" men jag sa det inte...

Första dagen handlade det om motivation för det mesta... och om att tänka lite annorlunda än de flesta vi träffar i våran vardag. Jag var med på noterna, maken fortfarande skeptisk. På kvällen när vi checkar in på hotellet (som vi hade bestämt att vi skulle bo på under helgen så vi skulle slippa köra fram och tillbaka varje dag) fick vi reda på att de inte hade kanalen Flyers spelade på... tror du att maken blev gladare?? Vi traskade iväg till hotellet på andra sidan vägen och satt i deras bar och kollade på matchen på big screen istället - blev ju ganska bra ändå! (När han stänger en dörr så öppnar han ett fönster...)

Lördagen... jag vet inte men något har hänt min man - han har förändrats, fortfarande bråkar han nog med sina egna tankar - jag är ju trots allt gift med världens mest envisa man, men han är på väg... Ikväll beslutade vi för att göra våran största investering i hela vårt liv. Alltså hela vårt liv frams till måndag... På måndag börjar vårt nya liv och vem vet vad som händer då! SPÄNNANDE!!!

Jag tänker inte säga vilka summor vi pratar om här, det har egentligen mindre betydelse... vad som är viktigt är att jag just nu håller på att förverkliga en av mina största drömmar och en av min mans största drömmar... och vet ni vad - det är nästan som en såndär dröm när man frågar Anden vid tredje och sista önskan att alla sina önskningar ska gå i uppfyllelse...

...och vi har en dag kvar på utbildningen.

Ja, egentligen så vet jag inte hur jag ska avsluta detta inlägget. Jag önskar att jag kunde säga mer men i och med att jag inte känner mig helt 100% säker än om vad jag pratar om så ska jag nog låta bli och ta det när jag vet det till 100% istället, eller hur?! Men jag lovar att när jag är redo, när jag bemästrar det till 100% så LOVAR jag att dela med mig av allt jag kan - till dem som vill lyssna! Det lovar jag ER, och jag står för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar