måndag 14 juni 2010

Wooommmmm!

Japp, så snabbt gick helgen.
Har försökt att titta på fotbolls VM men jag kan ju inte säga att jag är så värst intresserad nu när Sverige inte är med... bryr mig liksom inte alls.

I lödrags fick jag äntligen ta kort på mina babykläder med en lite model. Man måste vara snabb med kameran när man ta bilder på en 7månaders... för humöret går upp lika snabbt som det går ner. Men jag fick tre plagg avklarade och ska lägga upp dem under veckan.

På lördagskvällen fick jag äran att vara barnvakt åt en 2-åring: Cannon. Han vägrade att sitta i sin egen stol för att äta så han fick sitta i mitt knä. Man får ju anpassa sig liksom... sen läste vi ungefär 300 böcker på 30 minuter. Paul stannade även förbi och då blev det baseball och basket lite om vartannat. Ungen var sjöblöt när det var dax att sova så det fick bli en stund i badkaret... det räckte med ett plask sen var jag minst lika badad!

Söndagen tillbringades mycket tid till allt som ska göras innan vårt företag börjar rulla. Men det känns som vi är nära nu. Ju mer folk vi pratar med desto fler hittar vi som vi kan hjälpa. Det känns otroligt spännande!! Och imorgon börjar vi våran nästa kurs, en kväll i veckan i 4 veckor... ni förstår vi vill detta så mycket, och har också insett att vi inte kan så mycket. Så utbildning har blivit vårat säkerhetsnät och något vi har valt att satsa på först och medan vi lär oss ska vi också gå ut och göra det i verkligheten. Vi ska med andra ord inte bli en av dom som sitter på en hel hög vetenskap men som aldrig gör något med den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar