tisdag 14 december 2010

Inte tid just nu.. kom tillbaka lite senare.

Full rulle har det varit idag, ja alltså den 13 december för än är den inte slut, inte här iallafall. Under lunchen lyckades jag hinna med apoteket, syaffärn, bokaffärn, banken, och lite lunch. 60 minuter räcker långt ibland.

Jag har skrivit packlistan, plockat ur hela köket (med Pauls hjälp) för NU ÄNTLIGEN ska de fixa till efter vattenläckan vi hade i somras, jag har packat ner alla julklappar i resväskan, fixat klart en present till våran mäklare, skrivit julkort, updaterat bokföringen, slarvat bort två kvitton, duschat, ätit glass, tittat på en film, och så jobbade jag ju åtta timmar dessutom...

... Det är sjukt vad mycket man kan göra på en dag när man inte har något val.

Nu återstår bara en fråga - Vilken blodgrupp är jag? 

Ja, jag vet att den inte alls har med sammanhanget att göra men jag köpte en bok som jag länge varit intresserad av att läsa idag på lunchrasten som jag tänkte ha på resan... "Live Right Four Your Type" Vilket bygger på att olika blodgrupper ska äta olika saker. Då typ O är den äldsta blodgruppen är det också jägarmaten som gör dessa människor bäst, ja enligt denna teori iallafall.. Mamma tror att jag är A, vilket vore förjäkligt för i stor fet text står det "You should be a Vegetarian"... så jag hoppas innerligt att hon har fel... men det återstår att se. Men att läsa boken utan att veta känns lite dumt.

Nu är det nog dax att tacka för mig. Sängen ropar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar