fredag 4 mars 2011

Livet blir inte alltid som man tänkt sig

Idag har jag donerat pengar till ett ändamål jag aldrig trodde att jag skulle behöva donera till... inte någonsin. Självklart ignorerar jag inte att det händer men det är svårt att greppa liksom. En kvinna på jobbet åkte på tisdagen in för hennes kejsarsnitt som var planerat sen tidigare. Där upptäcker de att det inte finns några hjärtslag längre...

En vecka tidigare hade hon haft lite värkar men de på sjukhuset hade stoppat i henne några droger (som jag i dag kallar mediciner) som skulle stanna upp dom... En vecka senare finns det ingen bebis, bara en massa saker, ett nystylat barnrum, kläder och en förvirrad familj... Istället för att välkomna hem en liten son till så planerar de nu för begravning och det var en kostnad de inte alls hade räknat med...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar