onsdag 2 mars 2011

VO2 Max

Alla ni som har tittat på I Form med Anna Anka vet vad ett VO2 max test är... det mäter ALLT. Styrka, flexibilitet, kondition, kroppsålder, fettmängd.. You name it.

Igår fick jag göra ett sånt test så att tränaren kunde göra ett träningsprogram åt mig. Fick en vissling när vi mätte styrkan.. och hjärtats syreupptagningsförmåga går bara till 40,0 på skalan och jag hade 43,6 = Excellent. Tränarens kommentar till dagens träningsprogram som komma skall: "This means I can push you to the ground without killing you"!

Min kroppsålder... 25 med potential att nå 18 om jag bara gör mig av med lite procent fett.. Ligger på medel i min ålder i USA.. och vem fasen vill vara medel när det kommer till fettmängd och USA????!!! Inte helvete är det JAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar