torsdag 8 mars 2012

Feberyra eller?

Har varit lite krasslig denna veckan. Kan fortfarande inte riktigt sätta fingret på vad det är/har varit. Yrsel, hosta, feber, och till och med förvirring. Är väl inte hundra än men tyckte att jag kunde gå till jobbet ändå. Det är nog bara något som går runt, misstänker jag.

Men när jag har varit hemma nu sen i stort sett måndags, förutom en snabbvisit jag gjorde på tisdagen, så har jag börjat fundera... misstänka... att jag kanske bär på min mammas stora livsbov, jag också... Nämligen fibromyalgi. Jag har inte accepterat detta, jag hittar fortfarande svar på att jag inte har det, men innerst inne så vet jag nog redan att jag har det...eller tror... iallafall att den knackar på dörren.

Nu är detta i och för sig inte hela världen, för förra året så hittade jag botet. Min mamma är inte sjuk längre. Varje gång jag tänker på det så blir jag nästan lite tårögd, för fy FAN vad hon har lidigt. Nu gör hon inte det längre. Hon mår faktiskt bra! Och ser sig nästan inte som en person med fibro längre, nästan alltså. Så om det nu är så att jag också har det så kan jag ju applicera samma metod på mig och vara veck det...  Det är ju bara frågan om när.. och om. och allt det där mittemellan. Jag vill inte ha det. Men har jag det så skulle ju det förklara alla mina brännande muskler och ömma lår varenda dag oavsett om jag har tränat dagen innan eller inte... 

2 kommentarer:

  1. Hoppas INTE du har det!

    Men botat - hur? Monkis mamma har det, så vill gärna veta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas också, men det är ju en ärftlig sjukdom..
      Botet - jobbar på att få ihop något formellt. Just nu är det jag kan i huvudet och på en massa olika papper och anteckningar. Men när vi har något klart så vill vi absolut ha en ny testgrupp. Så om hon vill så tar vi gärna henne.

      Radera