måndag 31 december 2012

2012 --- Att det ska gå så fort!

Skrev en årssammanfattning förra året, så vi tar en i år igen.. var nämligen kul att gå tillbaka att läsa den nu. Man är ju inte helt utan upplevelser under ett helt år även om det i nuet känns som om man bara har tid att äta, sova och jobba.. 


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Känner att 2011 var mer dramatiiskt än 2012. Men i år har jag lärt mig en massa om kropp, knopp och hälsa och hoppas att det bara är början av en spännande resa för att lära mig mera. Jag har gått ner en massa i vikt (men har en del kvar såklart). Jag fick äran att vara brudtärna i en väns bröllop. Och återstartade Candie Ink med något sämre resultat än vad jag hade hoppats på, men ändå --- det är nog hälsa jag ska syssla med egentligen. Sen fick jag ju vara med om Superstormen Sandy... som vi klarade oss oskadda från.

2. Höll du några av dina nyårslöften? 
Enligt bloggen så verkar det inte ha funnits några nyårslöften. Men visst gav jag mig själv små utmaningar. Vissa som jag klarade av och andra som jag inte klarade av.


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja.. och den största är ju såklart att jag blev faster till lilla underbara Alice!!




4. Årets bästa bild?
Svårt att välja bild nu när man har en iPhone... men vi tar en bild från när vi var på hajk med syrran och P - hur vackert som helst!


5. Vilka länder besökte du? 
Sverige.

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013? 
Det enda jag kan komma på just nu när jag sitter här i soffan är att jag skulle vilja få ett lite mer dramatisk inredningen och få in lite mera färger på väggarna för det är beige beige och beige här.. från sovrum till kök till badrum.. och jag gillar det INTE!  

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas? 
Påsksamtalet med brorsan var stort - det var då han avslöjade att han skulle bli pappa!! :)

8. Vad var din största framgång 2012? 
Just nu känns det som om mina stora framsteg i att ta hand om min egen kropp och hälsa har varit dramatisk. Det är verkligen en passion som bara blir större och större hos mig. Dålig mat börjar kännas som att det inte är värt det längre...


9. Största misstaget?
Borde ju vara en lång lista här egentligen.. men i och med att jag förtränger allt dåligt så kan jag ju inte komma på något överhuvudtaget.. ;p

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Näää!! 2012 har varit jäkligt bra i jämförelse med de senaste åren. Vet det sjutton om jag ens har varit förkyld.

11. Bästa köpet? 
Oj... hummm... Känns inte som om jag har handlat sådär mycket av det som har betydelse, mest småsaker som kläder och skor. Men ok.. bästa KÖPEN får gå till mina whole food supplements, ört-mixer, och all ekologisk mat. Och min iPhone!


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Se föregående.. Min hälsa har fått gå före det mesta när det har kommit till vad jag har lagt pengar på personligen.  

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jaa!! Brorsan blev PAPPA - det vill säga - JAG blev FASTER! Syrran och hennes P kom på besök! Vi var i Sverige i några veckor under sommaren. Syrran gick och förlovade sig med samma P som hon drog med sig till staterna. Fick en jättefin julklapp av en vän och en av syrran som fick mig att börja gråta. Kinesiologistället frågade om jag ville börja jobba hos dem och andra spännande saker som jag inte vill prata om än. Paul! (Han får mig alltid att må bra och vara glad). Ska få tillbaka min gamla chef på jobbet.... Osv osv.. Varför leva livet utan att glädjas åt saker varje dag, små som stora!    


14. Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012? 
Maroon 5- One more night
Swedish House Mafia - Don't you worry child
Muse - Madness

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
I det stora hela har 2012 varit ett jäkligt bra och trevligt år men som jag sa tidigare - jag kan ha glömt det som inte har varit bra - en jäkligt bra mekanism jag har faktiskt!

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Tagit det något lungnare med allt.  

17. Vad önskar du att du gjort mindre? 
Skjutit på allt till sista minuten - som alltid.

18. Hur tillbringade du julen 2011? 
Hemma i USA... väldigt stillsamt och lugnt.

19. Blev du kär i år?
Blir kär i Paul varje dag och en del av hjärtat klappar för Bruno

20. Favoritprogram på TV? 
The Good Wife, White Collar, Dancing with the Stars och The Voice (mest pga Adam Levine) - allt ses dock on demand för jag har aldrig tid att kolla på TV klockan 20:00 på kvällen.

21. Bästa boken du läst i år?
"Lick the Sugar Habit" skriven av Nancy Appleton om sockerberoende och hur socker skadar kroppen.

22. Största musikaliska upptäckten? 
Adam Levine... 

28. Vilken kändis var du mest sugen på? 
Adam Levine.. hahaha!! Ok, i och med att jag har nämnt honom TRE gånger i detta inlägg så får det bli en bild också...



29. De bästa nya människorna du träffade? 
Andra svenskar i trakten. Dom på Kinesiologistället.

30. Vad har du för nyårslöften inför 2012?
Löften och löften. Men jag ska fortsätta med mitt hälsotåg, söka nytt jobb och göra sysslor som inte är så roliga men viktiga före dom som är roliga. 

2 kommentarer:

  1. Låter som ett bra år fokuserat på hälsa. Grattis till viktnedgång osv! Själv har man gått och blivit en tjockis, hm... Ska jobba på gravidkilona i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en toppenursäkt att vara "tjockis". Du kommer säkerligen att komma igång med allt snart. Men prioriteringarna är ju lite annorlunda när man blir mamma - du får ju faktiskt inte helt bestämma själv när och var och hur du ska få ihop dagens alla uppgifter. Kram!! (och tack för att du tog dig tid att checka bloggen från en dator så du kan kommentera ;) )

      Radera