måndag 28 oktober 2013

Detox Done!


Jag klarade det! 
Jag gjorde verkligen det! 
Jag lovar. 
Har inte fuskat en endaste gång... Inte ens lite. 
Det enda jag missade var antalet timmar på gymmet, jag klarade inte att komma upp i det som var rekommenderat fast jag vet inte om det är att fuska. Jag gick så ofta jag kunde. 


Vad gjorde jag då?? 
Ja, själva detoxen heter egentligen: Standard Process 21-day Purification 
Så tillsammans med en strikt diet och tillskott så kunde min kropp själv göra rent i kroppen. Organen som var i fokus (och som det ska vara under en detox) var Levern, Njurarna och Tarmarn (både tunn- och tjocktarmen). Så de första 10 dagarna fick jag bara äta frukt och grönsaker och proteinpulver från Standard Process som är gjord av raw food. Det blev en hel det shakes vill jag lova! Anledningen till att man undviker riktigt protein under 10 dagar är för att man ska låta kroppen "vila" när det kommer till att bryta ner mat. Protein är ju det som tar längst för kroppen att bryta ner. Och när kroppen inte behöver göra det blir en detox mycket mer effektiv. Och så självklart så hjälper frukten och grönsakerna massor i hela purification-processen då det tillför antioxidanter, fiber och viktiga vitaminer och mineraler.

Resten av detoxen fick jag lägga till fisk, alltså från dag 11. En eller två små bitar varje dag och kyckling eller kalkon fick jag äta varannan dag. Jag fortsatte såklart med frukten, grönsakerna och mina shakes...

För tre veckor sedan
Innan jag började var jag extremt sugen på godis JÄMT. Trött. Såg lite grådassig ut (tyckte jag). Hade lite småfinnar i ansiktet och på ryggen (supersnyggt). Och kände mig allmänt oengagerad.

Nu
Efter 21 dagar känner jag mig otroligt mycket fräschare. Jag har fortfarande sockersug men det dör snabbt ut av en apelsin eller gurka (!!!) Inga finnar. Sover toppen. Är inte så trött längre. Och känner mig liksom in the game igen. Allt slit var helt klart VÄRT det. Jag gick även ner några kilon men det var inte målet, även om det är kul. Så summan av kardemumman är att detta kommer jag göra igen i vår.

Läs om hela Purification Programmet här om du vill alltså

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar