onsdag 16 oktober 2013

Att lukta på chokladkakan är inte att fuska!

Idag har jag kommit in i den andra fasen av min detox... Tänk - jag har klarat av 10 dagar av endast frukt och grönsaker utan att fuska en endaste gång! Och bra har jag mått förutom start-huvudvärken och lite konstiga cravings så är det mesta prima.

Så just nu avnjuter jag lite grillad kyckling :) bara så ni vet alltså...

Sen kanske detta inte har varit superenkelt. Jag har varit i affären att antal gånger innan middagen och varit vrålhungrig och endast vilja köpa godis eller nåt annat sliskigt. Visst, självförvållat pga dålig planering... men jag får väl klaga ändå!?!

Sen var vi på min favoritrestaurang i lördags med some people... där brukar jag beställa nån fisk, köttbit eller en ljuvlig (superonyttig) pasta med skaldjur (superonyttigt #2) plus en efterrätt till det för det hör liksom till, likaså ett glass vin... Inte nåt sånt blev det. Fick en sallad med olivolja och peppar till förrätt och sladdriga stekta grönsaker till middag... medans resten av sällskapet o-ade och ah-ade över deras lycka när de fick sätta köttbiten, pastan eller fisken i munnen.... Min räddning har varit sötpotatisen i cocosolja - tack för den!! Den har blivit min middagsvän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar