söndag 6 oktober 2013

Dag ett är ju avklarad

Idag påbörjade jag den där detoxen som jag har pratat om förut lite lätt. I hela 21 dagar ska jag vara hälsosam utöver det vanliga. Hoppas att jag kommer att komma ur det hela starkare och utan sug på socker. Jäkla sötsug alltså. Har lidit av det dagligen de senaste veckorna och många gånger har jag gett vika och köpt en milka eller nåt annat. (I brist på marabou eller karamellkungen)

Tillbaka till detoxen. I 10 dagar ska jag endast äta frukt och grönsaker... Idag har det gått bra. Det blev smoothie till sen frukost, sovmorgon på en söndag är ett måste, sen blev det vegetarisk middag som blev utomordentligt god faktiskt... Sötsuget?!! Jo då, det finns kvar och jag hoppas att jag kan somna snart så jag slipper tänka på det... Det och den bultande detoxhuvudvärken som nästan är ett måste de första dagarna. 

Avslutade dagen med ytterligare en smoothie och förberedde morgondagens sallad. Here we go liksom. Någon som vill gissa hur många gånger jag kommer att vilja ge upp under dessa 21 dagar? 

Lovar att det INTE kommer att hända dock.. 21 dagar är bara 21 dagar och jag har ju redan avklarat en. 20 to go.. Men jag kommer att svära och önska, det kommer jag. 


2 kommentarer:

  1. you go girl!! önskar att jag hade energin att göra detsamma, tyvärr så finns inte den just nu. puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää det ska till lite för att man ska känna sig redo. Jag var ju tvungen att träna hjärnan lite inför det. Börade med mina gröna smoothies för några veckor sen till frukost så nu känns det konstigt om jag äter något annat till frukost. Och det är ju faktiskt så att om man inte känner att man orkar, så gör man oftast inte det för kroppen är inte redo. PUSS

      Radera