onsdag 27 augusti 2008

2 nätter

Aj, aj, Oj, Oj, Puss, Puss...

Ja, han har nog ganska ont om jag ska vara ärlig. Han har nog inte sovit så bra de två nätter som har varit. Vi har omringat honom med kuddar, precis som man gjorde när man byggde kudd-slott när man var liten.. kudde på kudde på kudde i en halvcirkel. Vi har verkligen försökt allt för att han inte ska rulla omkring utan ligga stilla på ryggen - vilket han inte är så hemskt förtjust i.

Värktabletter och kuddar har dock inte fått honom att somna så värst länge.. och jag är ju som jag är och är vaken när han är vaken... så vi känner oss nog lite groggy.

Igår tog vi bort allt bandage (en dag för tidigt men det var i vägen för ispåsar och kliningar). Och han har tre hål i axeln på olika ställen.. de syns knappt - inget blod och ingenting.. bara tre små prickar... fattar inte vad det 5 cm tjocka bandaget var till för?!

Imorron får han ducsha igen - tack gode gud.. haha.. nää han har faktiskt fuskat till sig lite dusch också. Vi lindade en soppåse runt armen och axeln.. kunde ju inte skada tyckte vi.. och det verkar det inte ha gjort heller.

På jobbfronten håller jag nu tummarna på att jag ska bli uppringd av ett företag som jag pratade med tidigare i veckan.. Håll tummarna åt mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar