lördag 16 augusti 2008

OS varje dag...

Ja nu har jag sett dom... Svenskarna.. lite iallafall.

Tänkte att jag i morse skulle njuta av första guldet - Tennisen... men ganska snart in i matchen så kände jag att svenskarna saknade något.. Guldfeber!! De gjorde några tappra försök - ja, jag också då det var den första match jag någonsin orkat följa från början till slut.


Sen så såg jag ju Tessan igår... riktigt tragiskt.. även om jag fick se den amerikanska versionen där de tyckte att amerikanskan var så sportslig som gick och sa till arrangörerna och till de andra tävlande att vi väntar tills hon kommer. Det var det ju i och för sig.. men som svensk så hade jag vilja höra det från Tessan... Jag snyftar med dig!


Nu sitter jag återigen framför tvn och de har lovat att visa simhopp 3 meter damer semifinal. Kan bara bli lyckat.. Jag vet att Anna avancerar till final och så har jag mina nyinköpta ikea kakor här brevid mig! :)


Annars är jag mest överrumplad av Gymnastik Damer och Michael Phelps... Men jag måste medge att båda två har levererat ganska så roliga tvstunder. Och visst snyftade jag lite när amerikanskan i ROSA gympadräkt tog guldet.


Skulle vilja avsluta med några ord till brottaren - BRA GJORT!! Det där var värt mer för oss än ett guld hade varit. Rätt ska vara rätt!! Och jäklar vad modig du var! GO SWEDEN!!!

1 kommentar:

  1. Tänk vad vårt lilla land kan! Ett brons och två silver i cykel.. och tenniskillarna hade ju gjort en dryg 5-timmarsmatch dagen innan så de var nog rätt slitna när de klev in på planen idag... så de stod väl emot allt vad de kunde- stackarna... tror det var mer än 8 timmars spel på 24 timmar.. fy sjutton!
    Men vi har simhopp, klûft i längdhopp, kallur, holm, hanbollstjejerna och säkert fler :)
    Vi är bra vi! :D
    Kram! / Sis

    SvaraRadera