torsdag 14 augusti 2008

IKEA!!!


Idag var jag på IKEA!

Ja, först var jag på en intervju... som visade sig vara en liten företagspresentation. Allt lät jättebra fram till när de sa: "Om ni vill jobba här så måste ni först skaffa er ett certifikat och försäkring som kostar mellan $500-800"
Hallå.. det var ett jobb där jag får pengar som jag sökte inte tvärt om!!!

Så på vägen hem stannade jag på IKEA.. eller det blev en liten omväg.. men för lite svenska köttbullar var det värt det. Tog tid på att gå runt och läsa alla svenska namn och kände mig faktiskt som hemma. Stannade på halva vägen och käkade köttbullar i restaurangen.. och gick sedan vidare till mitt mål med besöket: Matbutiken!!!

Jag inhandlade:
Knäckebröd
Marabou Choklad med Nötter
Bilar
Ballerina
Singoalla
Senapssill
Kräftost - nu kanske jag kan göra den där soppan som jag brukar göra...
Kalles Kaviar Orginal
Daim i påse

Såg också till min förtjusning att de nu också har vaniljsocker och pärlsocker!! Härligt, nu slipper familjen smuggla. Saknar fortfarande lite olika mjölsorter så att jag kan baka mitt favoritbröd. Men förhoppningsvis kan jag hitta mina ingredienser ändå.

Men nu ser jag fram emot att få äta en macka med ägg och kaviar!!! Mums...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar