fredag 29 augusti 2008

Cardio Cocktail


Ok, jag har ju som de flesta av er redan vet varit väldigt inne på "icke djurtestat", vitaminer och naturliga mediciner framför piller och plastburkar. Visste ni förresten att margarin var något man tog fram 100 år sen för att mata och göra kalkoner feta?! När kalkonerna sedan dog av det försökte tillverkarna tjäna sina pengar på annat håll... de adderade lite gula färgämnen och började sälja det som margarin till oss människor... som ett alternativ till smör.

Alltså skillnaden mellan smör och margarin är:
Ungefär samma antal kalorier
Smör är något högre i fett jämfört med margarin.
Enligt studier från Harvard Medicine är risken för kvinnor att få hjärtattack 53% högre om de äter margarin istället för smör
Om man äter smör kan kroppen ta upp andra viktiga vitaminer och mineraler i annan mat
Margarin höjer LDL (det dåliga kolesterolet) och sänker HDL (det bra kolesterolet)
Margarin ökar risken för cancer med fem gånger
Margarin sänker kvaliten i bröstmjölken
Margarin sänker imunförsvaret
Margarin sänker insulinets verkan

Och nu till det värsta med margarin... Margarin är bara EN MOLEKYL ifrån att vara PLAST!
Och såhär kan du testa denna fakta:

Köp lite margarin och lägg det öppet i tex garaget eller i skuggan någonstans. Vänta några dagar och du kommer att inse något:
-Inga flugor, inte ens äckliga bananflugor kommer vara i närheten av det
-Margarinet kommer inte ha börja lukta illa, eller ens börja förfalla - inget vill växa på det
-Inte ens dom där microorganismerna finns där... varför - för det är plast.
Smälter du dina Tupperwareburkar och brer på smörgåsen???!

Vad jag vill säga med detta är att försök att äta så mycket naturligt som möjligt, man kan aldrig veta vad som gömmer sig i fina burkar där det står "light" eller "no fat" eller "inget adderat socker" osv. (Ja jag vet.. jag har svårt att sluta med coca cola light.. men jag ska faktiskt också berätta att jag inte har druckit det på säkert en månad nu).

Nu till min lilla upptäckt. För ungefär en månad sen skrev jag upp mig som återförsäljare av något som heter Cardio Cocktail - en hel hög med fantastiska vitaminer, mineraler, antioxidanter och omegafetter - i en och samma klunk! En klunk om dagen och du har allt du behöver... Jag var såld genom att läsa alla betyg, undersökningar och referenspersoners utlåtande av den.. men är aldrig helt övertygad förrän jag ser det med egna ögon. Paul fick bli min första försöksperson i och med att han skulle gå igonom en operation och vi skulle få se värden mätta av en läkare.
Han började ta denna Cardio Cocktail tre veckor innan operationen och hade då ett syrevärde i blodet som läg på 95% (vilket är väldigt bra). På operationsdagen, tre veckor senare var värdet 100%!! Vilket är VÄLDIGT BRA!!! Jag är övertygad att detta fungerar som testerna visar och jag hoppas att jag kan hjälpa andra som behöver den - dvs ALLA!!

För er som vill läsa mer gå in på:
http://www.greathealth-tour.com/helena
och
http://www.formor.com/helena

Jag är redo att rädda världen - eller min familj och mina vänner vore ganska bra också! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar