onsdag 25 augusti 2010

Delar med mig lite

Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska skriva om, vad jag ska uppdatera er om... inget speciellt har ju hänt egentligen. Allt lunkar på i sin takt. Har tagit tag i det här med att jag borde hålla bättre kontakt med vänner som jag inte pratar med så ofta, av naturliga skäl - en om dagen hade jag tänkt att jag skulle maila till.

På företagsfronten har vi precis börjat luska runt i ett nytt område då vi tror att Philadelphia och norrut där vi bor är alldeles för dyrt - ja sålänge vi inte vill ha på oss skyddsutrustning det vill säga.

Har kommit på att om jag i snitt tjänar $150 per lägenhet i rena inkomster (alla konstnader inräknade) per månad så drar en lägenhet in ca $1800 per år... för att jag ska kunna ersätta min lön idag så måste jag ha ca 28 lägenheter! Det är mycket färre än vad jag tänkte från början... men jag ska väl tänka på Paul också... så vi kanske borde ha en sisådär 50 iallafall innan vi båda kan vara utan. Så hur gör vi det kan man undra... tja, det visar sig väl!


Här är planen:
Köpa några mindre fler-familjshus med 2 - 4 lägenheter i varje (finns många av dem härikring)
Göra några köp-sälj förhandlingar på 2-5 år vardera vilket genererar både månadsinkomst och en större summa vid kontraktets slut. (får förklara hur det fungerar i runda svängar någon annan gång)
Sen är vi nog redo för lite större lägenhetsbyggnader - 10 enheter eller nåt...

Låter väl bra, va?!?! Min ENDA drivkraft i allt detta är inte att äga en hel hög med hus, dom är bara min metod - utan jag vill ju kunna vara fri och komma HEM när min familj, vänner och framförallt jag behöver det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar