måndag 9 augusti 2010

Fastighetsaktion!

Ansiktsmasken är på och jag sitter och funderar, en jäkla massa måste jag väl säga.
Ikväll när jag skulle göra mina fastighetsläxor fick jag en snilleblixt och en såndär magkänsla ni vet... magen sa till mig att sätta på datorn och starta igång ett fastighetsprogram (som vi fick med på köpet när vi köpte lite kurser) så det gjorde jag. Vi har haft programmet i några månader men jag har knappt kikat in för jag aldrig har kännt mig riktigt sådär redo för det.. men så ikväll tyckte jag att jag skulle kolla in... och där lyser ett hus mot mig.. Ja, inte huset i sig för det är inte ens någon bild (med Google Earth kan man få en liten skev sattelitbild om man vill) men siffrorna... Huset är värt en sisådär $660,000 men i och med att ägarna inte kan betala på lånet så går det nu för det kvarvarande värdet av lånet $190,000 (i runda slängar)... vad säger man till det??? Aktionen är på fredag... vågar vi???? 

2 kommentarer:

  1. Helt galet vilka bra priser det är på hus i Amerikat jämfört med Sverige!

    SvaraRadera
  2. Ja om man har tur iallafall... Skulle huset vi tittar på säljas på den vanliga marknaden så skulle vi inte ha råd - $600,000 är lite mastigt. Men du är väl från Göteborg lite dyrare än vad jag är van vid i Örebro så här är allt jättedyrt tycker jag!

    SvaraRadera