onsdag 28 oktober 2009

Fråga doktorn - efterfunderingar

Efter några extra dagars funderande på det Fråga Doktorn avsnitt som jag kollade in i torsdags natt så har jag kommit på följande:

Annika Linde säger i samband med graviditet att det är helt ok att vaccinera gravida och säger även att gravida bör vaccineras mot både svininfluensan och den vanliga influensan. En gäst ringer in och frågar om det skadar barnet... Nää det gör det inte. Vaccinet går inte ut i blodet och kvicksilvret kan därmed inte skada barnet säger Dr Linde, inte ordagrant men med dom slutsatserna. Men sen säger hon att barnet får några månaders immunitet mot influensan genom att mamman tar sprutan. Då måste jag ju fråga - för jag är inte så himla smart som alla andra - om sprutan inte går ut i blodet och inte kommer i kontakt med barnet hur i h-vete får barnet immunitet??? Detta är alltså en ärlig fråga och jag skulle vilja veta! Någon som har någon vettig förklaring??? För jag fattar inte alls...

Jag vet att jag är tjatig och att folk har säkert slutat läsa mina inlägg om influensan och allt sånt... men jag kan inte lägga det på hyllan. Och på denna fråga vill jag faktiskt ha svar på! Någon???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar