tisdag 20 oktober 2009

Kaos överallt!

I huvudet känns det som fredag, i kroppen känns det som fredag... kalendern säger TISDAG... Två mot en... det borde vara fredag idag helt klart!

Helgen var bra, vi spenderade lördagen på kalas då en krigare har återvänt från Irak utan en enda skråma. Det bjöds på helgrillad/rökt gris. Riktigt jäkla gott alltså, men mindre kul att se grisen ligga där på grillen med huvudet över framfötterna... Men är man hungrig så är man. Jag slapp ju se själva slakten iallafall.

Söndagen var en såndär dag som jag behöver ibland - vi gjorde inget! Inget jag kan komma ihåg iallafall. Det var matcher på TV om vartannat så den stod på medan jag tog mina tupplurer som jag missat under veckan. ;)

Måndagen var det dax för mera äventyr på jobbet. Måndsrapporten skulle in nu imorgon onsdag, men de ändrade det till sista sekund och vi var tvugna att ha det idag. Jag satt där med mina excel papper samtidigt som jag försökte valla mina katter (ja det är fasen vad de är dessa jäkla managers... ) i evigheter känndes det som. Vid sex var jag bara tvungen att gå för Paul hade fixat biljetter till Phillies matchen! Jag glömde snabbt bort rapporten och stod och skrek för fulla hals hela kvällen. Ni förstår det var semifinal nummer 4 (bäst av 7 matcher går till final)... Vi vann matchen till slut efter mycket spänning och det står nu 3-1 i matcher till vårt kära Phillies! Det blev dock en sen kväll och vi kom inte hem förrän ett på morgonen.

Idag är jag kort sagt lite vimmelkantig... och är kanske inte helt i extas över att jag har tre danslektioner ikväll. Men sånt brukar alltid styra upp sig själv tillslut ändå. Och jag lovar att när jag väl får krypa i säng så kommer jag vara hur pigg som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar