fredag 2 oktober 2009

Längtar

Nu är det inte många timmar kvar tills jag får ta helg. Denna vecka har jag nog längtat massor inför denna eftermiddag - och snart är den här!

Känner att det är dax att inhandla lite höstkläder för hösten har verkligen traskat in helt ovälkommen i våran soliga ljuva vardag. Sen ryktas det om dress code på jobbet... är ju inte min starka sida att kliva upp på morgonen och styla mig direkt. Sätta på sig kalla bomullsmixblusar är bland det värsta jag vet att göra på morgonen om jag fryser! Och vem säger att man jobbar bättre i finbyxor och blus?!?!?! Sålänge jag inte har att göra med kunder så tycker jag att mina jeans och toppar fungerar utmärkt!

Sen längtar jag ju också till jul. Pratade med Anna igår och vi började planera inför jul och nyår... eller planera och planera det blev väl mer uttalat att vi faktiskt kommer hem till jul, Paul och jag - inget snack om saken. Nu har ju Anna också gått ut och sagt det på hennes blogg så nu gäller det att inhandla flygbiljetterna snarast! Förutom traditionellt julfirande hos släkt blir det nog en kortare skidsemester så Paul får uppleva något som är så underbart som riktig svensk AFTERSKI!!! Nyår har vi inget planerat men det blir nog toppen oavsett!!!

Ibland längtar man efter olika saker, men tiden är alltid i vägen!

1 kommentar:

  1. Välkommen hem då kan vi fira jul och mysa härhemma. Kram Mamma

    SvaraRadera