torsdag 1 oktober 2009

Vadå... ?

I morse gick jag ut ur lägenheten med fjärrkontrollen i handen...
Jag har ingen aning om hur den hammnade där för TVn var avstängd och jag hade ingen anledning att norpa åt mig den. Hjärnsläppet satt i ett bra tag också för jag måste ha hållit den i ena handen medan jag låste dörren med den andra...

Jag tror ju att det är dax för mig att få en ledig eftermiddag efter jobbet för en gångs skull. Det har varit lite mycket den sista tiden. I måndags var det kiropraktorn, tisdags dans, igår frissan och idag blir det dans igen. Allt detta plus att jag fortfarande bråkar med utslag och diverse bieffekter av både det ena och det andra. Känner mig nästan som en testkanin. Kan dock trösta mig med att jag ju iallafall är snygg i håret nu efter besöket hos Susan!!!

Susans man har ju också gått och blivit anställd av AstraZeneca, gissa vilka diskussioner vi hade medan jag satt där i frissörstolen med folie i håret. Vi beslöt oss för att byta ämne efter ett tag då vi insåg att vi inte skulle komma någon vart med våra argument - det var som sten mot sten så att säga. Han tycker jag är hjärntvättad och jag tycker att han är hjärntvättad! Så vi diskuterade TV-program istället. Sen lärde jag honom hur man uttalar å, ä och ö. Han tänkte att han skulle imponera på en av kollegorna på företaget med att kunna uttala hennes rätta namn - Åsa, inte Asa.

Vore jag inte så emot läkemedelsföretag (på vissa plan) så skulle jag ju älska att vara anställd av dem. Få resa till Europa och säkert också Sverige hela tiden!!! Själv ska han på sitt första europabesök nästa vecka och var nervös som en liten ekorre, denna stora starka man. Till Spanien och Storbrittanien skulle han, stackarn... var rädd att det skulle spöka på hotellet han skulle bo på då det inte var byggt under de senaste 10 åren. Mmmmm...
...vi lever alla i våran egna lilla bubbla....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar