fredag 23 oktober 2009

Stöd för influensasprutan

Bra att du är påläst, men haka inte upp dig på saker för mkt.. För vissa kan det ju faktiskt vara en jättebra grej.. Alla är inte helfriska och klarar ev en influensa. Titta på detta klipp från Svt:s "Fråga doktorn" :)

http://svtplay.se/v/1717787/fraga_doktorn/del_6_av_17?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,1734265/sb,p102775,1,f,-1

Där pratar de bland annat om kvicksilvret. Jag gillar kvinnan som är gäst. Hon har ju varit i media i alla fågel- o sarsinfluensor.
 
Kände att jag ville lägga upp denna kommentaren lite mera synligt då jag välkomnar åsikter från alla håll. Och visst håller jag med dig i att alla kanske inte klarar en vanlig influensa, utan att de trillar av pinnen... och självklart nekar jag inte att dessa ska få ta en influensaspruta inte alls, snarare tvärt om. Men att friska människor gör det förstår jag inte. Eller jag förstår att de blir rädda i och med all marknadsföring och stöd från högre makter och det är det som är skrämmande egentligen.
 
Svininfluensan är ju för tillfället mycket mildare än man hade väntat sig men fortfarande så kör man på lika hårt med marknadsföringen om den. Jag har inte kollat in länken än, men ska göra det och kommer antagligen att lägga in en kommentar senare. Måste försöka sova nu.
 
Puss sålänge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar