onsdag 14 oktober 2009

Hänger inte med riktigt

Lugnet har inte lagt sig. Igår kom ny information om företagets framtid. Min chef kommer att lämna staterna om ca sex månader till en ny själ som precis har börjat och blivit utsedd till VD för USA. Vi får ju hoppas att han vill behålla mig... eller jag är nog inte så orolig. Vill han inte det så finns det andra som vill ha mig. Och finns det inte det så får jag väl byta jobb - så himla farligt kan det ju inte vara.

Nää orolig är jag inte. Men jag ska ta dessa sex månaderna till att ändra rapportering lite. Så att den blir som jag tycker att den ska vara: Mera arbetsvänlig. Rapporter ska vara till för att se förbättringsmöjligheter, inte till att ta upp tid och hindra en att göra sina uppgifter. Det är lite så nu... rapporter till ingen nytta hit och dit. Och jag mitt i allt dessutom.

Det har iallafall varit lite mycket tummult denna vecka...

Igår på dansen kommer en av mina tjejer fram och frågar om det är ok att hon tar med sig sin baby in på lektionen. Samtidigt som jag säger "javisst" tänker jag... men stackars lilla 16-åring... Men såklart är jag ju nyfiken att se babyn...

EN DOCKA!!! Är hon tokig tänker jag.. vad säger jag nu??!! Tydligen så är det någon slags hemkunskapslektion. Att avskräcka folk att skaffa barn i ung ålder. Va!?!?? Hon måste ha denna docka som gråter, pissar, pratar... osv i en hel vecka, natt som dag. Nog hatade jag mina hemkunskapslektioner med att dras med en docka i en vecka låter ju helt absurt!

Som sagt denna veckan är helt klart konstig och jag kan inte riktigt ta åt mig allt som händer runt mig för tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar