onsdag 5 maj 2010

Allt rullar på

Ikväll ska jag på seminarium, ett investeringsseminarium. Ska bli intressant! Lustigt att allt bara rullar på mig så som det gör just nu:

Köpte ju den dära boken den 27e april när vi var på flygplatsen. Började läsa och  var fast! Sen i fredags så träffar vi en vän som nyligen har investerat i två fastigheter och jag frågar honom om han har läst några av böckerna skrivna av Robert Kiyosaki... det hade han inte men läser artiklarna han skriver på Yahoo... Jag sa iallafall att om han var i stan så skulle jag gå... och tänk, IDAG är han här och jag kommer också att vara där!

Har ingen aning om vad jag kan förvänta mig men det ska bli intressant och jag ska försöka insupa så mycket jag kan av det hela.

En sak som jag vet kommer att komma upp, eller vad jag tror kommer att komma up är frågan:
"Vad har du lärt dig från din mamma/pappa (eller annan viktig person i ditt liv)?" Jag vet inte med er men för mig är det en otroligt svår fråga att besvara. Vart ska man börja och vart ska man sluta??? När man läser vad andra har sagt om det så kommer dem alltid med en fin quote och när jag tänker på quote så kommer jag alltid att tänka på mamma när hon sjuger "Waterloo"... och det har inte riktigt med saken att göra, även om det är hysteriskt roligt.

Oavsett hur seminariet avslutas så hoppas jag att jag har blivit ett snäpp klokare.

1 kommentar:

  1. Wow Att du kommer ihåg!! :) Älskar dig kram Mamma

    SvaraRadera