fredag 21 maj 2010

Summer time

Dom har börjat med sommartid på jobbet nu så att vi kan gå klockan tre på fredagar. Känns bra!
Hade min sista danskurs för säsongen igår. Kändes också bra... jag har inte alls samma känslor för dessa kids som jag hade/har för dom därhemma. Men det blir väl kanske så när man inte har en hög med supermotiverade dansare som vill vinna VM en gång i sitt liv. Jag driver mest en lekstuga medan föräldrarna springer på löpbandet.

Men en grupp hade till och med samlat ihop en liten slant och hem fick jag mig en liten Coach vristväska! Den ni... nästan så jag inte kan kasta silkespapperet den var inlindad i - det står ju för sjutton coach på det också... haha...

Avslutningen är på söndag. Chefen skickade ut ett mail till alla lärare om att vi var tvugna att klä oss proffesionellt... hummm??? Gick och sa till henne att det inte gick "nää ok men sålänge du inte har på dig jeans och en t-shirt" sa hon sen... precis det jag ska ha på mig när jag dansar med min vuxen grupp! Och vad sjutton är det för fel att ha på sig jeans och en t-shirt på en avslutning?? En avslutning där eleverna till och med måste komma dit färdigklädda redo att hoppa på scen... Jag har inte så stora förhoppningar om denna avslutning, om det nu hade undgått någon.

Nu är det summer time... dax att gå hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar