måndag 10 maj 2010

Tid till allt kan man tro

Hela förra veckan hade jag ellipticalmaskinen för mig själv. Jag gick upp klockan fem och körde 45 minuter. Sen kom jag på att jag ju kunde slå två flugor i en smäll så nu står jag på den och trampar medan jag läser och läser och läser... Det har helt klart blivit lättare att träna när jag har musik i öronen och något att läsa och tänka på! Säger inte att jag inte svettas och är haft död när jag väl är klar, men det funkar.

Men nu har Paul också kommit på att han ska träna på morgonen! Han börjar klockan sju så i morse skulle han upp klockan halv sex för att träna, vilket betydde att jag fick gå upp klockan halv fem istället för fem. Det låter förjäkligt och om någon hade sagt till mig för en månad sen att jag, Helena går upp klockan halv fem på morgonen för att hinna träna, läsa, äta, och ibland sy så hade jag skrattat dom rakt i ansiktet och undrat om de inte hade tagit fel Helena. Men nu står jag här och tycker att det är ganska trevligt att träna på morgonen samtidigt som jag lär mig något nytt hela tiden. Det hade självklart varit helt annorlunda om jag hade varit tvingad till ett gym, då hade det nog inte hållt så länge men nu är det ju bara att gå upp och börja trampa utan att ens behöva oroa sig om man har vaknat eller inte...

Drivkraft, det är något jag har i överflöd just nu! Känns toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar