söndag 2 maj 2010

Imorgon nystartar jag

Tredje maj går startskottet. Jag har planerat för det i över en vecka nu, legat lågt och ägnat mycket tid till att fundera och tänka på hur jag vill ha det. Jag har skrivit ner mål och ställt upp stegen som jag ska börja klättra på. I vanliga fall så springer jag rakt in i det utan plannering, utan funderingar, och ja utan att jag egentligen hänger med. I de flesta fall så slutar det med att jag ger upp mitt i allt för att jag aldrig tog med mig någon karta... Denna gången har jag säkrat med en karta på flera platser än en!

Så vad handlar det om??

Jag denna gången handlar det om flera saker. Det är summer time boot camp - dags med cleanse och hälsa! Kolhydrater bye bye! (Känns ganska skönt faktiskt). Sen ska det även bli användning av elliptical-maskinen som står i vardagsrummet! Vet ju att jag mår prima när jag tränar!!
Tredje satsningen är utbildning. Jag ska självutbilda mig bättre inom investering. Är halvt inne i en bok som jag köpte på flygplatsen när vi inte kom iväg i tid för en vecka sen, lustigt vad mycket kan förändras i huvudet på en pga en sån händelse. Har en känsla av att det var Ödet som talade lite där. Började iallafall läsa boken och har redan laddat upp med 3 till böcker av samma författare. Sen fjärde satsningen är ju att fortsätta med företaget i stadig takt.

Jag vet att det kommer att ta tid och hårt arbete att komma dit jag vill, men utan att ta första steget kan jag inte ta det andra och jag är verkligen redo att ta steg tio. Jag gillar inte att bli för bekväm - vill ha mera hela tiden!!

Mina mål kan låta extrema av någon som inte riktigt inser vad som försigår i mitt huvud men om de är min drivande kraft så är dom här för att stanna...

My dream is to one day be able to teach others how I made my dreams come true. I want to teach them why I was able to pay off my student loans with one single check, I want to show them why I now call multiple houses my home, I want to show them why I no longer fly commercial but private, I want to show them how they can also have their name on a building, I want to show them the difference between security and freedom, I want to show them what the real meaning of leverage is, I want to show them how they can accomplish the exact same thing over and over again no matter who they are or how much money they already have, or don't have.


Mmm.. som jag sa.. kanske lite extrema i allas ögon utom mina egna, men just nu är dessa en stark drivkraft för mig så jag kommer att använda dem!! Och tänk om jag en dag till och med kommer att bli inbjuden som talare på ett event just på grund av detta... tänk om... that is why I do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar