söndag 8 januari 2012

2 veckor hos min nya familj

"Matte köpte en bok om hundträning igår. Hon tror på allvar att hon ska få mig att göra det hon vill även om jag tittar på henne med mina puppy eyes. Hon har fått för sig att jag ska bli en Agility-hund, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Verkar läskigt att springa igenom saker utan att veta vart man kommer ut. Men hoppa kommer säkert bli kul, det tror jag att jag kommer att klara av. Hittills lyssnar jag egentligen bara på "sitt" typ 90% av gångerna - ligga ner gör jag bara om jag helt säkert vet eller tror att jag ska få något gott som beröm. 

Igår tog matte med mig på en jättelång promenad i parken, det var toppen och jag fick hälsa på varenda hund som gick förbi oss. Men sen, sen tog hon mig för att fixa klorna, det var mindre kul. Jag trodde att jag skulle få gosa lite med lite andra tjejjer men vips så vill de klippa klorna på mig. Dom tyckte att jag var lite nervös så det slutade med att de fick fila dem istället - det gick bra, var nästan avslappnande. Resten av dagen låg jag mest och sov, jag var helt slut. 

Nästa helg ska matte ta med mig till en gård för lite hundträning. Spännande men nervöst."

~ Bruno, 2 år nyadopterad Rottis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar