tisdag 10 januari 2012

Left-overs

Hann ju inte klart min kalender innan jul så vi tar de sista luckorna lite snabbt...  
(Va?!?!? Är det så att jag faktiskt ska avsluta något jag börjat, dock lite sent)

19. Berätta om en vän som bor långt bort.
Alla mina vänner bor långt borta ju. Här i USA har jag än ingen som jag ringer varje dag eller delar allt och inget med - ja förutom Paul såklart. Men ingen girlfriend som man kan sitta timmar på ett fik tillsammans med eller inte behöver prata med för man egentligen vet vad den andra tänker... Alla dom vännerna bor långt borta. Självklart har jag människor runt mig här som jag anser vara mina vänner och tycker väldigt mycket om så jag lider inte!
Bästa Anna och jag i Sälen 2010

20. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
Ja nu är ju detta lite sent men hade jag kunnat önska mig vad jag ville så skulle det bli något i stil med:
iPhone, iPad, KindleFire, Systemkamera, Malacofiskar, Köksbord och stolar, Sverigeresa, Massage, Facial, Ny Garderob med fack och stänger i en fin ordning, Kursavgift och tillbehör för Tårtdekoration, Nya Pjux, En Personlig tränare, Stor påse Karamell Kungen-godis, Besked om Besök från Sverige, Shopping Spree, Extra Semesterdagar och så kläder från Sverige - får panik när jag handlar här, hittar INGET!
21. Berätta om ett av dina bästa minnen från USA.


Ett minne är från High School i Detroit Lakes Minnesota. Då jag var med i musikalen My Fair Lady. Det var ett av de roligaste framträdanden jag hade gjort fram tills dess och jag njöt av varenda sekund. Till och med av alla late-night övningstimmar i både sång, dans och skådespeleri. Det var nog i en av de stunderna på scenen som jag insåg att jag var en teaterapa som älskade att stå på scenen! Och Sverige fick se mycket av mig i flera år efter det :D


22. Berätta om något som du är beroende av.
Hummm.. Cola Light brukade vara ett av dem. Plockgodis brukade också höra dit... Nässpray brukade jag också vara beroende av i flera år... Men nu?!??! Personal Touch kanske.

23. Berätta om ditt bästa julminne.
Mitt bästa julminne är inte ett utan alla jular jag får spendera med min familj - så enkelt är det.

Syrran och jag Julen 2010 hemma hos Mormor och Morfar

24. Berätta om fem fina saker som har hänt under den här decembermånaden. 
Att Bruno kom till familjen
Att jag hade 10 dagar ledigt
Att jag fick julklappar på julafton
Att jag fick äta underbar sushi på nyårsafton
Att jag gått upp några kilon betyder nog att jag hade en ganska lugn och "god" decembermånad..

2 kommentarer:

  1. Fint :)

    Mina decemberkilon kommer oxå... ;)

    SvaraRadera
  2. ja, varför ska byxorna alltid vara så jäkla tajta i January för?!?!? Hahaha.. jaja.. det är väl kanske tur att det är så för det är ju då allas nya liv ska börjas med hälsa och allt vad det heter.

    SvaraRadera