onsdag 6 maj 2009

Allergi

Det började regna i torsdags förra veckan... det regnar fortfarande... och de har sagt att det ska regna veckan ut... Jag förstår inte! Vi har tillräckligt nu! Gräsmattorna är fulla med vattenpölar och vägarna är mer eller mindre täckta i dem. Nog NU!

Enda som är bra är att min allergi har gått från att klia lite i ögonen i två dagar till inget alls! Ganska häftigt. Brukar få lida iallafall några veckor men inte denna vår. Det tackar vi regnet lite för iallafall. Självklart tror ju jag att det är mina all natural vitaminer och mineraler som har gjort att jag inte är så mottaglig längre... och vet ni vad jag kom på när jag var hos min kiropraktor förra veckan...

I många fall är det ju stress som framkallar allergi och andra sjukdommar som kan ligga latent i kroppen i något hörn. Stressen kan vara både mental och fysisk. Och jag är nu helt övertygad om att mitt fall hösten 1998 då jag skadade nacken riktigt ordentligt är vad som orsakade min allergi. För samma vår som jag tog studenten 1999 (längesen nu) var den våren som jag upptckte att jag nog kanske var allergisk mot något... Självklart ignorerade jag detta i säkert fem år innan jag kollade upp det - men det tar ju inte bort den utlösande faktorn.

Min otroligt förbättrande allergi vill jag härmed tacka min kiropraktor som har jobbat i ett år nu på att återställa min nacke och rygg till det bättre. Sen vill jag tacka min underbara Cardio Cocktail, helt övertygad om att det har gjort mig immun mot mycket med allt den innehåller!

Måste verkligen börja kolla in i hur jag kan starta en branch av mitt företag i Sverige - för jag vet en hel drös som behöver detta! 7 av 8 i bara familjen, syrran är den enda som jag skulle vara ok med om hon inte tog det... men ändå inte då vi har en lång lista av sjukdommar i familjen... Förebygga, inte behandla!

(Vilket jäkla inlägg detta blev då)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar