söndag 17 maj 2009

Söndagsångest

Japp, då var det söndag igen... söndagskväll dessutom.
Återigen går jag igenom helgen i huvudet och konstaterar att jag inte gjort något...

Plockade upp Cosmo i fredags och lämnade tillbaka honom nu ikväll. Han är så mysig att ha omkring sig. Vi tog en promenad i parken på lördagen när Paul var tvungen att jobba, men mer intressant än så blev det inte. Jag tittade inte på melodifestivalen, men läste att Norge vann. Var ju trevligt för honom. Jag bryr mig inte så mycket om jag ska vara ärlig. Den svenska melodifestivalen är ju den som är rolig.

Sen har det blivit många vilostunder. Har nog någon form av sovstörning just för tillfället. Jag kan inte sova när jag ska sova, och när jag väl somnar kan jag sova i evigheter. Undrar om det är någon form av vårdepression?! Nää... jag gillar ju inte att sätta namn på sånt, det känns ju så mycket värre än vad det är då. Det är klart att jag är trött och uttråkad.. Jobbet är mer eller mindre as tråkigt, och allt jag vill göra är att vara lite kreativ! Men när jag har tid att vara kreativ, som på helgerna, så vill jag bara ta det lugnt... en konstig liten snurra, helt enkelt.

Imorgon ska jag göra ett ärligt försök med att ändra på det. Det kommer bli lite Helena tajm varje dag nu... göra saker som är kul! Varenda dag!!! Ja, det går faktiskt att ändra på det bara sådär! Det är bara att göra... inte tänka så mycket. För utan min kreativa sida är jag ju inte JAG.

Ska nog ta en tripp till NYC en dag snart också. Det behöver jag! Underbara stad! Blir nog en Bev Brown klass... på Broadway Dance Center! Nästan hemskt att jag inte har varit där sen förra sommaren då jag och Anna tog två kurser där... varav en var helt meningslös! Hahah... Hängde inte med för fem öre... lite för hypad stil för min smak, och kropp... den fattade inte alls.

Puss puss! Längtar hem massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar