torsdag 28 maj 2009

Nu har nedräkningen börjat

Japp, idag är det 30 dagar kvar tills jag står där på Arlanda!
Fast det känns rätt långt kvar ändå... många dagar på jobbet i dimman.
Fast nu ska ni få höra... de ska införa sommartid på jobbet, vilket betyder att på fredagar stänger kontoret klockan 15.00. Tjohoo!! I ändringen så står det ju också att man måste jobba in dom timmarna någon annan dag under veckan, men i och med att jag inte kan/får ta lunch riktigt så har jag jobbat in dom timmarna gånger massor... Självklart äter jag men det blir med datorn som sällskap.

Åh, nu börjar jag tänka på all god mat jag ska äta när jag kommer hem... mmmmm.... det riktigt vattnas i munnen på mig.

Själv har jag gått in stenhårt på att gå ner lite i vikt tills jag kommer hem, så självklart tänker jag ju på allt jag inte får äta ständigt... Men det har gått bra hittills faktiskt.., men jisses så otränad jag känner mig just nu. Som tur är så går det bättre och bättre varje dag på eliptical maskinen. Visst det bränner lite i benen, men det ska det ju göra annars händer ju inget. Ökar minuterna med 5 minuter varje dag tills jag kommer upp i 60. Ja, ni hör ju hur otränad jag är, hahah!!! (Jag började dock på 30 brännande minuter... ) så snart är jag på mina 60.

Denna diet / träningsschema var tusen gånger lättare förra året då jag jobbade 4 timmar om dagen... Inte lika enkelt denna gång alla timmar försvinner ju på jobbet. Dessutom är det jättesvårt att få in 5 mål mat om dagen nu också. Men jag gör så gott jag kan helt enkelt. Lyckas ska jag oavsett ursäkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar