torsdag 28 maj 2009

Lite bilder från Ön Hatteras, NC

På vägen till Hatteras Island så tog våran GPS oss igenom storstäderna istället för runt dem... Vi hamnade tillexempel mitt i Baltimore, i de mindre fina områdena i Baltimore det vill säga. Denna reklamskylt kunde man skåda lite här och där... kändes som om jag var mitt i en uttagning till Ricky Lake eller nåt! Och är det inte helt sjukt att de blandar in Mona-Lisa i det hela, vad sjutton har hon med detta att göra?!
Ja, jag sa ju att man fick köra över sanddyner för att ta sig från A till B och då ljuger jag verkligen inte. Så här kantades många vägar... det fanns till och med traktorer redo om det skulle bli för mycket sand på vägarna...
Vi klättrade upp i Fyren som Hatteras är känd för... den var som att kliva upp i ett 12-våningshus. Jag var lätt svimmfärdig väl uppe på toppen, och hade träningsvärk i flera dagar efteråt... Men utsikten var fin!


Strand blandat med sumpmarker och små buskar och träd... Japp i det vattnet badade jag - kallt var det!

Det får bli mer bilder sen, detta är från digitalkameran, men jag hade med mig min bra kamera också... men de har jag inte fått än, förhoppningsvis är de bättre än dessa bilder.








1 kommentar:

  1. Härlig semester! Ska bli kul att träffa er snart! kram mamma:)

    SvaraRadera