söndag 29 november 2009

4 dagar i off mode

En 4-dagars helg är helt klart att rekommendera! Fasen vad underbart det är. Men konstigt nog så har jag fortfarande massor att göra som inte har blivit gjort. Självklart har tvätten blivit liggandes hela helgen... men vad sjutton jag kan ju inte vila och tvätta på samma gång.

Nu är det faktistk bara 15 arbetsdagar tills jag kommer hem igen!!! Kan ni fatta det?!?!
Jag är ju fortfarande ute efter önskelistor från familjemedlemmar helst av saker som inte väger sådär jättemycket. Har inte direkt börjat med julshoppingen sådär seriöst, men det är dax att börja tänka på den måste jag säga. För rätt som det är så är det dax att packa väskan och jag har faktiskt inte tid att göra allt i sista minuten - som egentligen hör till mina specialliteter.

Har käkat revbenspjäll två dagar i rad nu - är ju så jäklarns gott!!! Vet ju att det är något som finns på julbordet där hemma - men tror ju inte att det smakar riktigt desamma. Jag kommer nog att smuggla med lite BBQ sås och se till så att köttet blir så mört att det egentligen inte vill sitta kvar på revbenen...

Samtidigt som det bara är 3 veckor kvar nu så har jag även 3 veckor kvar på dansskolan innan det är dax att ta ledigt en liten stund. Har en fullproppad hjärna som inte kan prestera några roliga steg just för tillfället... har massor med roliga låtar jag ska göra danser till, men absolut ingen inspiration! Jag behöver mina kollegor hemma i Sverige för att få till det så där som jag brukar få till det. Så det lutar ju att det blir lite frampressade 8or fram till jul och sen får vi hoppas på att inspirationen återkommer. Dessutom har mitt test trial av mitt mixprogram avsultats och de vill nu att jag ska köpa en kopia av programmet... Hummm... datorprogram är inte direkt gratis. Usch. Jag hittar väl på något.

Det var ett rörigt inlägg, men jag i ett litet nötskal - rörig!!

1 kommentar:

  1. Längtar tills älskade K och jag skall få fyra sammanhängande dagar ihop igen. En helg går alldeles för snabbt och man behöver lite kvalitetstid.

    Kanske har jag något som kan skapa lite extra motivation för dig denna vecka. Jag behöver hjälp med att sticka ut näsan utanför dörren och ta en promenad. Därför har jag lagt ut en utmaning på min blogg. Antar du den? Om du gör det så får du dessutom lite gratisreklam för din blogg (om du vill det) genom att jag skriver att du är med + namnet på din blogg.

    Men även om du inte antar utmaningen så skulle jag bli glad om du besökte min sida: gladdagboken.se

    Hoppas du får en bra vecka!

    /Lilla a

    SvaraRadera