torsdag 5 november 2009

Vad sjutton är det som händer...

Jag håller på att bli riktigt mörkrädd och då menar jag RIKTIGT MÖRKRÄDD. Vad sjutton är det som händer???

Jag pratar om vaccineringen (igen)... Jag vet att det är uttjatat men detta är otäckt:

Jag har ett konto på aftonbladet så att jag kan lämna kommentarer lite då och då till artiklar. Nu när det handlar om influensan och dess vaccin har jag lämnat kommentarer; artiga kommentarer med frågor som jag tycker en journalist ska kunna fråga i ett sådant sammanhang... Bara det att mina kommentarer blir numera ALDRIG publicerade och nu har jag blivit blockad från att skriva kommentarer. Har nu funnit att detta har hänt många som jag. En stackare har till och med blivit avstängt från sin blogg han har på expressen på grund av att han tycker och tänker öppet om influensan och dess propaganda...

Vad hände med demokratiska Sverige? Det känns ju som om jag simmar i motström när jag pratar om influensan. Jag förstår att det känns säkrare att ta fakta från en läkare än mig, att ta det från journalister än från mig, att ta det från reklamkampanjer än från mig och att ta det från TV program än från mig... Jag förstår om INGEN lyssnar på mig; för ni får inte höra dessa argument någon annanstans... dessa argument har blivit blockade, borttagna eller undangömda.

Är detta enda sättet att få så många vaccinerade som möjligt? Kommer detta att klassas som ett medicinskt fiasko om några år?? Jag vet inte, men jag vet att jag inte längre är tillåten att lämna mina kommentarer medan en läkare kan säga att spruta in kvicksilver eller aluminium i kroppen inte är farligt...

Till sammanhanget kan jag ju också öppet undra varför tyska regeringen beställde speciella sprutor till sig själva som inte innehåller något adjuvantser men låter befolkningen få sprutorna med... varför läkare i norrbotten har blivit tillsagda att inte prata öppet om deras egna tankar om vaccinet om de är emot det... varför kommentarer till de fem som har dött i Sverige av vaccinet är: "de skulle ha dött ändå"...

Seriöst, jag försöker inte driva er till vansinne med detta, men bara visa att det finns andra röster som försöker tränga igenom allt mediabrus, men blir överröstade... det är inte bara jag som försöker. Jag vill ju helst ge båda sidorna men i och med att ni redan ser den andra sidan ÖVERALLT så får ni läsa min här.

Ett exempel på en artikel i aftonbladet som jag har försökt lämna en kommentar till är: http://www.aftonbladet.se/nyheter/svininfluensan/vaccinguiden/article6065290.ab
Tycker att det är konstigt att de tar så lätt på att fyra barn fördes akut till sjukhuset... om nu symptomen var "vanliga" varför ringde de inte bara föräldrarna och sa att deras barn är sjuka och måste få komma hem?! "Tar inga risker" är anledningen säger dom, men kan det vara så att dom vet mer än vad dom vill säga? Kan det vara så att sprutan är lite farlig ändå???

Nää, detta var nog sista inlägget om vaccinet (tror jag) för jag inser ju att jag har förlorat. Sprutorna tas av alla oavsett vad som står på min blogg. Detta var ju dock mest en upplysning om att all munnar inte hörs därute.

vill ni gå in själva och läsa lite så rekommenderar jag: http://www.theflucase.com/

5 kommentarer:

  1. Jag håller iaf med dig. Mamma tyckte vi skulle ta sprutan för Liams skull. men ja förstår verkligen inte varför vi ska ta en spruta som vi faktiskt inte vet om den e bra eller inte. Vi har väl tagit bort kvicksilver från allt nu? Just för att de e dåligt för oss. varför ska vi då spruta in de i våran kropp??? Ja förstår inte grejen.. de kommer nog sluta med att vi har utrotat hela våran art genom vaccinet istället för sjukdomen dom försöker motverka. //Malin

    SvaraRadera
  2. e de verkligen lika mycket kvicksilver i vaccinet som i en fisk?
    och är de kvicksilver i alla vaccin?

    SvaraRadera
  3. Hej Malin,
    Skönt att höra att det är fler som tänker som jag... Jag vet inte om det är lika mycket kvicksilver i vaccinet som det är i fisk... läkaren på "Fråga doktorn" sa det. Men skillnaden ligger ju i att äta eller att injecera.

    I USA har influensasprutorna inte kvicksilver - det är olagligt, men i Sverige har dom det. Jag är inte hundra på om alla vaccin innehåller adjuvanser eller inte. Måste isåfall gå in och kolla innehållsförteckningen på alla sprutor. Och det har jag inte gjort.

    Om det är någon speciell spruta du undrar över så kanske jag kan hjälpa att hitta information om den, om du vill.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Aha okey..
    ne ja tänkte bara.. för ja skrev om de på facebook å då va de en kompis till syrran sa att de var de aluminium och kvicksilver i typ alla.. då tyckte ja bara de va så konstigt å helt förjävligt.. dom borde väl kunna göra vaccin utan sånt skit?! Ja vill inte ge sånt till mina barn i framtiden...
    Vet inte om vaccinen i USA e bättre än dom i sverige? men ja vill nog hellre ta sprutor utan kvicksilver..

    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Du har rätt Malin - de kan göra vaccin utan aluminium och kvicksilver, men det är mycket dyrare. De behöver inte lika mycket antigener om de använder dessa nervgifter, förlåt, tillsatser och kan göra många fler doser.

    De vanligaste adjuvantserna i olika vaccin är: Aluminiumväteoxid (Aluminium Hydroxide)
    Aluminiumfosfat (Aluminium Phosphate)
    Calciumfosfat (Calcium Phosphate)

    (Som du ser är inte kvicksilver bland de vanligaste tillsatserna, men tyvärr så tror man att aluminium är giftigare för oss människor)

    "Squalene" är ett sammansatt ord för oljebaserade adjuvantser (tillsatser) men oftast står inte det med på innehållsförteckningen och man får leta efter koder tex: Märket GlaxoSmithKline använder AS03™ och Novartis använder koden MF59™. Tween™80 och sorbitan trioleate är också adjuvanser man ska se upp för.

    I Europa är dessa adjuvanser tyvärr tillåtna i vaccin (alla vaccin)... Bra länk om just detta: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/11/05/Swine-Flu-Vaccine-Ingredients.aspx

    Så med denna information tror jag ju att de flesta vaccin vi får innehåller någon form av booster som inte är så hälsosamt för oss eller dom allra minsta.

    SvaraRadera