söndag 22 november 2009

Lunch hos chefen

Lördagen var en hädelserik dag. Först skulle damen köra själv till Philadelphia bland trafik och smågator... Stannade på IKEA på vägen för att plocka upp en Paradisask (köpte även en ljusstake) till chefen och de andra gästerna innan jag började mina svordommar över hur folk kör i detta land! Men fram kom jag iallafall. Skulle parkera och den enda parkeringen jag såg var en såndär valley parking - när man droppar av bilen inklusive nycklarna och någon annan parkerar den. När jag gick ifrån parkeringen såg jag ett stort parkeringshus på andra sidan gatan!!! Inte lätt alla gånger, hahah!!

Hos chefen var det mycket trevligt. Vi var ca 14 stycken och det bjöds på riktig fest. Förätt från havets alla hörn med krabba, bläckfisk, räkor och fisk. Sen blev det förätt med olika korvar, fick bla smaka på spansk blodkrov - var gott med såg lite mystiskt ut. Sen blev det soppa, sen kom första rätten - fisk, sen kom andra rätten - kyckling. Sen kom efterätterna! Jag var proppmätt!!! Till min stora förtjusning serverades det ingen potatis, ris, eller pasta. Så jag behövde inte frestas av att äta det. Men självklart tog jag en liten bit på chokladtårtan som var så underbart god!

Jag sjöng helan går för snappsfolket så nu har chefen hört den också.

Bilden som vi gav tyckte alla var rolig! Chefens första kommentar var - det är något fel med kropparna... de passar inte ansiktena! Humm....

Under hela festen, eller lunchen kanske jag ska säga fick jag ständigt höra hur jäkla osvensk jag var. Det var 2 amerikanare, 11 spanjorer och jag där... de tyckte med andra ord inte att jag var: tråkig, organiserad, eller punktlig. Jag tog det helt klart som en komplimang men protesterade över att svenskar var trista och strikta! Vi kanske är lite för vett- och ettikettiga när vi samlas i stora grupper... men det är ju bara tills andra turen av drinkarna serveras!!! Sen är det som bortblåst oavsett sällskap och evenemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar