torsdag 5 november 2009

Från det ena till det andra

Jag lyckades ta mig upp i morse för ett 90 minuters yoga pass! Hade trott att det skulle bli ett avslappnande morgon pass med mycket stretch. Jo, tack! Det var nog det jobbigaste passet jag varit på, någonsin! Visst var jag ny in en etablerad yogagrupp men man kan ju alltid köra på i sin egen takt... trodde jag.

Vid en punkt höll jag instruktören och en av deltagarna upptagna med att trycka, hålla, dra, och vrida på mig... Ajjjj... ont gjorde det och fick kommentaren "om det var avslappnande skulle alla göra det..."

Han tyckte dock att jag skulle komma tillbaka och köra yoga minst tre gånger i veckan, vilket är min tanke, men det blir inte lätt, det vet jag ju nu. Men jag var iallafall välkommen tillbaka till gruppen även om mina positioner behöver rättas till från grunden.

Ja, ja - vad gör man inte för att må lite bra. Stunden i den varma duchen efteråt var något av sjunde himlen... :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar