söndag 13 december 2009

Lugna stunder

Njuter av helgen... och njuter ännu mera när jag vet att nu är det tamefasen inte länge kvar! Har nästan handlat färdigt alla julklappar, bara lite småsaker kvar. Sitter just nu i sängen. TVn är på och klockan är halv elva och jag har inte tagit mig längre idag... sååå skönt!

Det blev dock en full dag igår. Sprang på affärer hela eftermiddagen kändes det som. Paul kom och tog en välbehövlig lunch med mig efter hans flygtur men sen var det back to business så att säga.

På eftermiddagen skulle jag tjuvstarta med tvätten så jag skulle slippa göra allt idag - men jag lyckades slänga in den rena tvätten i maskinen istället!! Riktigt lyckat - nu får jag ju tvätta och vika ännu mera istället!!!

Idag ska jag jobba på lite printprojekt, hoppas jag kan lägga upp bilder snart. Men först blir det en ny favorit i köket - stekt (i smör) mozzarellaost panerade med malda mandlar, kryddade med salt och peppar och en klick olivolja. Till tar jag några körsbärstomater och old style mjölk. (Ja, jag dricker ekologisk mjölk med fetthalten 8% - hur god som helst!!!)

Har kommit på en julklapp till - halsduk - jag har jämt på mig halsdukar, hela dagarna, varje dag. Men jag har bara tre stycken så jag känner mig lite tjatig. Ja, jag vill inte ha någon tjock en utan tunn som absolut inte får stickas! Alla färger är välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar