tisdag 1 december 2009

The Perfect Woman

Nu får det här dagen ta slut tycker jag! Jag orkar inte mera... är så jäkla uttråkad att jag inte pallar mera. Tänk vad bra det skulle vara om man bara behövde gå till jobbet om man hade saker att göra. Eller att man kunde gå hem när man var klar... Sånt jobb skulle jag vilja ha!

Jag måste verkligen starta ett eget företag så att allt jag gör är relaterat till MIG och ingen annan. Men det är klart att eget företag har sina baksidor också... men inga jag ser just nu. Just nu verkar eget företag vara som en dröm jämfört med detta... eller verkar - det ÄR en dröm. Frågan är ju när den ska bli uppfylld. Och det handlar faktiskt om när och inte om.

Har en känsla av att december kommer att bli ganska slö... så just nu pular jag på om jag kanske ska ta och skriva en bok. Det har jag länge velat - nu kanske passar bra. Köpte en bok för några månader sen om novelskrivande... och det är mycket man måste tänka på. Men värst av allt är ju att allt kan vara helt i förgäves om boken inte blir såld. Men testar man inte så får man ju aldrig veta det är ju iallafall säkert. Förut ville jag skriva en bok om hur det är att flytta till ett land som USA, men jag har kommit ifrån det ämnet lite - just nu är jag inne på att skriva om "den perfekta kvinnan" eller snarare om "drömmen om den perfekta kvinnan" för den perfekta kvinnan existerar inte... inte i en och samma kvinna iallafall. Man måste nog ha ett helt lag med kvinnor och plocka lite egenskaper här och där för att få till det.

Så medan jag skrivtränar lite (ja det måste man göra enligt boken jag läste) så borde jag nog också göra en liten enkätundersökning och skulle ju uppskatta om så många som möjligt av er har lust att hjälpa mig.


Kvinnor; snälla svara lite kortfattat på dessa frågor:
- Vilken egenskap/förmåga önskar du att du hade, varför?
- Vilken av dina vanor tycker du sämst om, varför?
- Vilken av dina egenskaper/förmågor är du mest stolt över, varför?
(Jag lovar att inte publicera era kommentarer)

Skulle uppskatta varenda ord om detta!! Från alla, vare sig ni känner mig eller inte. Jag vill ju träffa mitt i prick när jag skriver och få så många som möjligt att känna igen sig i det jag skriver... annars så är ju boken meningslös.

Och även om boken aldrig skulle bli såld så vore det superkul att iallafall skriva en. Snälla hjälp mig alla ni underbara kvinnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar