tisdag 8 december 2009

Tjurig - riktigt jäkla ordentligt

I helgen fick jag jobba... Dom var så himla snälla mot mig och lät mig ta hem arbetet över helgen. Tänk om jag inte hade fått det - hur hade min helg sett ut då??

Chefen är på rundresa i landet och skulle i söndagskväll åka till Iowa på ett möte som en annan snubbe hade planerat. Snubben mailar alla som ska åka på detta möte på fredagseftermiddagen, efter att jag hade ringt honom och påpekat att någon agenda vore bra, och talar snällt om att agendan är upp till "oss"...

Jag kontaktar företaget som de ska besöka och får höra "men Snubben har ju inte bekräftat att ni kommer så nu har vi ju inte personal på plats som kan ta hand om er". Nu börjar alltså klockan bli bra efter hemgång en fredagseftermiddag... Jag ringer Snubbe nr 2 och i stort sätt väcker honom då han är i Spainen och klockan är midnatt. Begär en agenda... Får den av honom kl åtta på kvällen (två på morgonen hans tid).

Lördag medan jag är ute och försöker julhandla får jag reda på att de inte kan komma på söndagen utan att de är välkomna på onsdagen istället. I helvete heller! Nu har jag jobbat alldeles för länge för att det ska vara i förgäves. Mailar tillbaka med min jobbtelefon som jag kan ta emot mail på (det är en förbannelse och en välsignelse i en och samma mackapär) och talar om att det inte alls går. Söndag kommer dom!

Får relativt snabbt svar att "ok, dom kan komma på söndag"
Söndagkvällen tillbringar jag med den där jäkla agendan igen! Jag av alla, som inte har en anig om hur länge man diskuterar de olika ämnena... men den blev godkänd av både parterna.

Sen var det dax och ha, nu ska ni få höra - möte om dansavslutningen som vi ska ha den 23 maj!!! Kläder ska helst vara bestämt första veckan i januari och musik ska vara inlämnat 1a mars. Hej och hå!! Här är det planering in i det minsta... kul tänkte jag då blir det en bra show!

Eller inte - de hyr in en snubbe som ska prata. Det är inget tema. Barnen får inte titta på varandras framträdanden. Och det finns inget genrep. Hallå?!?!?! Samtidigt säger de till mig att de vill utvecka sig själva till en dansakademi. I mina ögon borde man ju uppföra sig som en dansakademi innan man ska börja tänka tanken... Men näää... de ser inte direkt saker från mina ögon. Jag hoppas att jag iallafall får lära mig något nytt genom denna pinsamma proccess. Dessutom ser de gärna att alla danslärare öppnar en websida där de kan lägga ut all information om dansavslutningen på... En websida - jo tack. En blogg blev det.. mer får dom inte!

Så jag är riktigt tjurig just nu - jag fick inte min helg som jag ville ha och det är BARA tisdag. F-n j-vla SKIT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar