måndag 14 december 2009

På Svenska

(Känns som om jag har massor att skriva om just för tillfället - varför jag inte kan klämma in allt i ett inlägg det har jag ingen aning om men jag är väl lite stressad kanske)

I fredags fick jag äntligen min Rosetta Stone kopia av en arbetskamrat. Rosetta Stone är ett datorprogram för att lära sig språk. Det går egentligen ut på att koppla ihop ljud och bild. Man ser fyra olika bilder och hör en röst säga vad som finns på bilden och sen ska man klicka på rätt bild. Paul satt under lördagskvällen och klickade på bild efter bild efter bild.... Han hade inte många fel inte! Så nu kan han iallafall, när han läser orderd, veta vad en kvinna, man, pojke, flicka, flygplan är... sen det där med: på, i, under, över kanske inte är så jättelätt än. Men nu har vi iallafall programmet!

Dessutom kom skivan med kinesiska, spanska, italienska, rysska, swahili, arabiska och en massa andra språk... så nu har jag ingen ursäkt till att iallafall lära mig vad kvinna, man, pojke, flicka och flygplan är för något på spanska. De har tjatat ett tag på mig nu att det är dax att jag lär mig det. Men språk är ju verkligen inte min starka sida... Men vi får se - Paul har iallafall börjat lite lätt.

2 kommentarer:

  1. Hej på dig Det programmet borde jag ha omvänt alltså på engelska kramar Morfar

    SvaraRadera
  2. Tror nog att engelska finns på skivan. Tar med mig den hem så kanske vi kan fixa en kopia.

    SvaraRadera