onsdag 5 oktober 2011

Det här är jag - Egotrippad!

Då kommer en önskerubrik igen. Denna från Linnéa i Denver en bloggerska som precis som jag har flyttat från underbara Sverige till USA. Hennes blogg hör till en av mina favoriter. Det är alltid kul att läsa om hennes upplevelser i hennes nya hemland med en underbar twist. Hon bloggar med sin iPhone i högsta hugg (en lyxvara som jag fortfarande saknar) så vi får en hel del bra bilder också! Titta förbi så förstår ni vad jag menar...

"Det här är jag"... det en en sådan rubrik då man måste var otäckt ärlig med sig själv. Jag har tänkt på den här rubriken ett tag men inte riktigt kommit på hur jag ska vinkla det. Kanske kommer det en uppföljare...

Jag är förmodligen den mest egoistiska människan jag vet, egoistisk men brinner för att hjälpa andra. Konstig kombo jag vet. Jag är egoistisk i det sättet att jag vill synas. Jag skulle älska om denna blogg hade 100 besökare varje dag och att jag hade ett snitt på 10 kommentarer per (kommenterbart) inlägg. (Kanske får börja skriva lite bättre och om lite roligare saker).

Jag brukade önska att brorsan skulle utbilda sig till snickare och syrran till massör... så egoistisk är jag! Jag skulle gifta mig med prinsen så att jag kunde bli prinsessa... (HALLÅ?!?!?!? - anropar verkligheten!)


Drömmare är nog också något jag är. Tror att lilla jag kan ändra livet på hundratals andra människor bara genom att vara här - tala om för dom vad de ska äta, vilka tillskott de ska ta, hur de ska träna. Osv... Alltså jag vet ju att jag ändrar utsikten för många, en i taget, med just dessa förslag men det känns inte som att det räcker. Jag önskar jag kunde nå ut till fler för jag vet ju att det fungerar! Det handlar om det jag kan om syntetiska hormoner, fibromyalgi, diabetes, hjärt- och kärlsjukdommar, och olika dieter. Det är otroligt frustrerande att känna att jag sitter som med ett facit i handen men folk inte lyssnar, utan tar det lite pö om pö och gör som de själva tycker är rätt. Självklart har jag ju fel ibland, men bara ibland... Det är ännu mera frustrerande att känna att Läkare = En högre makt hos många än idag. Så drömmare är jag, egoistisk är jag. Men mest vill jag nog hjälpa andra må bättre. Och ledsen blir jag när jag inte kan för att folk inte lyssnar på mig... 

...Fortsättning Följer?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar