söndag 2 oktober 2011

Helgens underhållning

Fick nya kylskåpet igår. Leveranskillarna hade lite fler hjärnceller denna gång och allt gick otroligt smärtfritt till (tack och lov)!

Innan vi flyttade in, för två veckor sedan, högg Paul ner tre små granar där vi måste göra om uppfarten så att två bilar kan få plats på bredden. Idag fortsatte vi och jag fick vara med. Lite nervös var jag när Paul knöt fast ett rep nära toppen och sa till mig att dra så mycket jag kunde när han sa till.. det gjorde jag och var måttligt lättad då toppen föll ner på garageuppfarten och inte på hustaket. (Granen bodde någon meter från huset). Sen var det stammen som skulle vältas.. Samma sak där - ett rep och en liten Helena - det var bara att dra... men det gick bra det också.

Paul gillar att jobba med sina två svenska vänner:  Miss Helena och bandsågen Husqvarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar