onsdag 19 oktober 2011

Kvinna söker kompis i Philadelphia

I need you! Ja, HALLÅ alla svenskar som är bosatta runt om Philadelphia - vart är ni??? Jag behöver lite svenska polare härborta. Jag blir tokig. Jag måste få ha någon att prata svenska med, fika, klaga, längta hem, baka... everything.

Ända sen jag flyttade hit har jag letat. Igår hittade jag en svensk grundskola inte långt härifrån. De träffas en gång i veckan så att barn till svenskar kan öva på språket och lära sig lite svenska traditioner. Tycker jag är toppen. Skickade ett litet mail till dom, så vi får se vad som händer. Om inte så kan jag ju köra lite hip hop med Petter liksom.

Sen har vi det Amerikanska-Svenska museumet - de anordnar tydligen lite svenska fester. Ska kolla in dem också. Och passa på att kolla in en liten utställning av 17 svenska designers. Kan bli kul. På söndag annordnar de också den årliga köttbulletävlingen... Paul var nyfiken på den, haha!

Allvarligt alltså. Jag vet att ni finns här, jag har bara inte hittat er än...

Bilden har inget med inlägget att göra... men den var lite rolig så den fick komma med ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar